Rozmiar: 5184 bajtów Rozmiar: 16336 bajtów
Menu:

:: Strona Główna
:: Magna Mater
:: Ogólnie o RPG
:: Opowiadania
:: Download

Systemy:
:: Zew Cthulhu
:: Świat Mroku
:: Neuroshima
:: Monastyr
:: Deadlands
:: Poza Czasem
Galeria:
:: Magna Mater
:: Rysunki
:: Fotorelacje
Inne:
:: Prasa o nas
:: Forum
:: Linki

Twórca strony:
Pharaun e-mail




Zaprzyjaśnione serwisy:






Wielosfer - wszystko w jednym



WMIG

Poza czasem


Kraina "Poza Czasem" | Życie Wybrańca | Czary

14.I.2006

Kraina Poza Czasem

Akcja 'Poza Czasem' rozgrywa się w Tir Na Danu, olbrzymiej, dziewiczej krainie, zamieszkałej przez osiem plemion Bogini, noszących wspólne miano Ludu Danu, choć różnią się one tak tradycjami i kulturą, jak powierzchownością i charakterem. Kraina, zjednoczona za pradawnych czasów przez wielkich herosów, obecnie podzieliła się na wiele niezależnych miast-grodów, czasem walczących między sobą, najczęściej zaś pozostających w izolacji, z racji przepastnych obszarów, jakie dzielą je od innych dużych skupisk ludności. Kraina zawdzięcza swoją nazwę Danu - przedwiecznej Bogini. To dobra matka, złośliwa siostra, oddana przyjaciółka, zazdrosna dziewczyna, wierna żona i zdradliwa kochanka. Danu jest wszystkim, bo wszystko pochodzi od Danu. Istaniała zawsze, tak, jak zawsze istniał świat. Niegdyś jeden z pośród śmiertelników, władca wszystkich władców i król wszystkich królów, zasiadał u boku Bogini, by jako jej kochanek, Rogaty Bóg dzielić z nią władzę nad światem oraz łoże. Czasy dawnych herosów skończyły się jednak i w Tir Na Danu nie ma już władcy godnego korony z jelenich rogów.

Cienie nad światem

Nad światem Tir Na Danu zawisły dwie potężne groźby, których nie można już lekceważyć. Północne krainy objął w swe władanie Sluagh, wypaczona istota, która jest zaprzeczeniem wszystkiego co bliskie sercu Danu. Teraz jego armie rosną w siłę, niczym obrzydliwy, pęczniejący wrzód na pięknym ciele Bogini. Niejeden już klan ruszył na wojnę z wypaczonym wrogiem, jednak sporadyczne próby walki nie przynoszą żadnych skutków. Od zachodu zaś do Tir Na Danu przypłynęła sama Śmierć, zakuta w ciężkie zbroje. Tajemniczy Zakon Wieczności, czczący nieumarłego boga, buduje kolejne potężne zamki, powoli, lecz nieubłaganie zmieniając całą krainę w jałowe pustkowie. Choć do tej pory opanowali oni bardzo niewielki skrawek Krainy Bogini, to ich zimna konsekwencja i upór każą przypuszczać, że w końcu cały ląd spotka to, co nieuchronne.

Droga Wybrańca

Herosi dawnych dni odeszli już w niepamięć i tylko najwięksi z nich żyją jeszcze w opowieściach bardów. Dwa czarne cienie coraz częściej przesłaniają słońce nad Tir Na Danu, a Lud Bogini czeka na nowych bohaterów, godnych najwspanialszych pieśni. Co pewien czas, czy to w najbiedniejszej z wiejskich chat, czy w najokazalszym z domów w grodzie, rodzi się Wybraniec Bogini, człowiek pobłogosławiony przez samą Danu dla którego umyśliła Ona jakąś drogę, prowadzącą do wielkich czynów. Z czasem Wybrańcy, niezależnie od płci i urodzenia, porzucają swój dom i zostawiają za sobą bliskich, by zrozumieć wytyczoną im przez Boginię ścieżkę. Ta, w zamian za wierną służbę, obdarowuje ich potężnymi mocami, które czynią z nich istoty o niezwykłej sile. To, w jaki sposób posłużą się otrzymanymi darami, zależy tylko od nich - Bogini ma wiele twarzy, nie wszystkie z nich są piękne i nie wszystkie dobre.
Jako jeden (jedna) z Wybrańców masz okazję przeżyć niesamowite przygody w magicznym świecie Tir Na Danu. Wrota krainy 'Poza Czasem' stoją dla Ciebie otworem.

Żaba

Powrót na górę strony

19.I.2006

Życie Wybrańca

Pieśni bardów opowiadają historie wielkich herosów, którzy dokonali wspaniałych czynów przed wiekami i dają za przykład młodym ludziom, podkreślając cechujące bohaterów zalety, takie jak odwagę, szlachetność i spryt, opisując niezwykłą siłę i sprawność w walce, którą osiągnąć można jedynie przez cierpliwe doskonalenie umiejętności. Niemal każdy wyrostek marzy o tym, aby wstąpić na ścieżkę bohatera. I choć nawet najzwyklejszy śmiertelnik zdolny jest dokonać wielkich czynów, Bogini obdarza niektóre swe dzieci (zarówno mężczyzn jak i kobiety) szczególną łaską, wskazując je tym samym jako Wybrańców - tych, których przeznaczeniem jest zostać herosami. Już w dniu narodzin takiego dziecka druidzi, po odprawieniu tajemnych rytuałów, ogłaszają je Wybrańcem i Wskazują drogę, którą będzie przez całe życie podążać. Szczęśliwi rodzice dowiadują się, że pod ich skromnym dachem zamieszkał: Wojownik, Łowca, Oszust, Kapłan(Druid) lub Bard, a cała wioska świętuje, dziękując Bogini za tak wielki dar. Od tej pory dziecko staje się obiektem troski i zainteresowania wszystkich w osadzie, a druidzi częściej do niej zaglądają, aby przyjrzeć się postępom młodego człowieka i wesprzeć go radą czy nauką. Dzięki wszystkim tym zabiegom Wybraniec od małego uczy się swej roli i oswaja z myślą o wielkich czynach, które staną się w przyszłości jego udziałem. Nie oznacza to jednak, że ktokolwiek próbuje narzucić mu sposób, w jaki ma żyć - wszyscy wiedzą, że to on najlepiej rozumie wolę Danu i we właściwym momencie wyruszy z rodzinnego domu, aby jej Służyć w odpowiedni dla siebie sposób.

Droga Wybrańca jest niczym węzeł bez końca - nigdzie się nie zaczyna i niegdzie się nie kończy. Czas nie istnieje, świat zatacza wciąż kolejne pętle, podążając naprzód i cofając się jednocześnie, splatając się w coraz bardzie misterny - tak, jak i przeznaczenie ulubieńca Bogini. Danu trwa wiecznie i nigdy, każdy Jej Wybraniec jest zarazem pierwszym, ostatnim i jedynym. Węzeł bez końca to symbol harmonii, przeplatających się różnych elementów świata, które tworząc całość pozostają w równowadze. To jest droga Wybrańca i wola Bogini.

Gdy Wybraniec czuje, że już czas aby wstąpił na Drogę, udaję się zazwyczaj do druida i składa mu dar. Druid odprawia tajemny rytuał pytając Wybrańca jakie błogosławieństwo wybrał po czym Druid nakłada na szyję Wybrańca torques - oplatającą ciasno szyję ozdobę z brązu, której gładka powierzchnia zapełni się z czasem rzeźbieniami, przedstawiającymi największe czyny osoby, która go nosi, zawiera też symbol Drogi i Błogosławieństwa.

Na początku na torquesie widnieje jeden splot węzła bez końca, dopiero gdy jego właściciel wsławi się jakimiś dokonaniami może odnaleźć nauczyciela podążającego tą samą Drogą, który ozdobi jego torques kolejnymi splotami, uznając sławę jego imienia...

Gdy Wybraniec po raz pierwszy nakłada torques otrzymuje od Bogini również Błogosławieństwo - jest to potężna Moc, która odróżnia go od zwykłych ludzi i pozwala korzystać z wielu różnych mocy... W miarę jak sława Wybrańca będzie wzrastać Bogini będzie ofiarowywać mu kolejne moce, związane z wybranym przez niego Błogosławieństwem...

Najważniejsze dla Was może być to, że Drogi nie można zmienić ale Błogosławieństwo już tak. Jest to możliwe tylko wtedy gdy Wybraniec pozna wszystkie moce z danego Błogosławieństwa. Oddaje wówczas swój dotychczasowy torques Druidowi, który daje mu nowy z jednym splotem - trzeba zaczynać od początku ( sława maleje do zera, traci się Moce, ale umiejętności zostają).

Żaba

Powrót na górę strony

26.I.2006

Czary

W ostatnim akcie nie wspomniałem nic o czarach. Odgrywają one dosyć istotną rolę w życiu druida, gdyż tylko on może nimi władać ( szczególnie przydają się podczas gry), dlatego postanowiłem okazać je jakoś takoś lepiej.

Troszkę historii:

Gdy Danu (bogini całej krainy), obudziła się z przedwiecznego snu, zaczęła szukać towarzysza pośród swojej krainy. Jej wzrok padł na dwie istoty: człowieka i… olbrzyma.
Pomiędzy ludźmi i olbrzymami rozgorzała wojna która trwała kilka wieków. Początkowo ludzie przegrywali ową wojnę, ale z czasem zaczęli wymyślać nowe techniki walki i jakieś inne wynalazki. Olbrzymy natomiast jakby nic sobie z tego nie robiły i nadal wierzyły w swoje dotychczasowe umiejętności. Ludzie, jako lud lepiej przystosowujący się do zmian wygrały wojnę.
Spośród Wysoko Urodzonych został wybrany towarzysz dla Danu – od tej pory takich ludzi zwano Rogatymi Bogami. Rogaty Bóg po okresie dziewięciu lat zostawał rytualnie zabijany a na jego miejsce wybierano nowego. Taki cykl powtarzał się przez wieki, lecz pewnego dnia został przerwany, ale to już zupełnie inna historia…
Po związku Rogatego Boga z Danu zawsze „rodziło” się dziecko, bóstwo. Danu wudała wiele dzieci. Najważniejsze dla nas jest 8 z nich, gdyż patronują one najpotężniejszym ścieżkom magii.

Teoria:

Każdy kapłan chcąc posługiwać się magią musi wybrać sobie patrona spośród bóstw. Od tej pory będzie podążał Ścieżką Magii, wyznaczoną mu przez boskiego opiekuna.
W podręczniku opisane są trzy, spośród ośmiu głównych, Ścieżki Magii. Jednak nic nie stoi na przeszkodzie aby „dorobić resztę”, jednak najlepiej wykonać to podczas dyskusji z graczami – z Wami.

Praktyka:

Kapłan aby rzucić czar musi wykonać test swojej Inteligencji i Magii. Standardowo jest to test Bardzo Trudny. Wynika to z faktu, iż magia nie jest naturalną formą mocy( w przeciwieństwie do Błogosławieństw). Broniąca się przed skutkami rzuconego czaru ofiara wykonuje natomiast Zwykły test Woli.
Bardzo ważne dla kapłana może być wzmocnienie siły czaru: polega to na tym, że stopień trudności testu na rzucenie czaru maleje, a stopień trudności testu obrony rośnie. Aby wzmocnić czar należy wydać punkty doświadczenia.

Happy End:

To tyle ile chciałem wam przekazać na temat czarów. Może kiedyś będzie więcej, ale z drugiej strony po co więcej jaki i tak tu jest już niemal wszystko

Żaba

Powrót na górę strony

Zapraszamy na:
Rozmiar: 4892 bajtów
Forum
Magna Mater
&
Wielosferu


Co to jest RPG? (Pharaun)



Na skróty - ostatnio dodane:

Wprowadzenie do Zew Cthulhu i trochę o mackach :) (Pharaun)

Wprowadzenie do Neuroshimy (Dark Devil)

Czary w Poza Czasem (Żaba)

"Przebudzenie" opowiadanie w świecie Neuroshimy (Dark Devil)

"Kwestia interpretacji" opowiadanie (Eldor)

Lochy Inkwizycji - artykuł z Tygodnika Powiatowego

"Cień we mgle" - World Of Darkness (Fujin)

Tworzenie postaci (Fujin)